YourSurprise

 
logo yoursurprise.png

Klant
YourSurprise

Categorie
Online Marketing
Marketplaces

 

In 2016 is YourSurprise voorzichtig begonnen met een aantal producten op de Duitse Amazon te zetten. Er was duidelijk potentie, maar het verkopen van producten op Amazon die personaliseerbaar zijn is net wat lastiger.

In augustus is Enno, onze marketplace specialist, daarom aangeschoven bij YourSurprise op locatie om met een van hun eCommerce specialisten, de development manager en eigenaar Gerbrand Verton een sessie te houden om de mogelijkheden van Amazon Custom te bespreken. 

Na die sessie zijn ze gestart met het aanmaken van:

  1. Producten in Amazon Custom (personaliseren op de site van Amazon)

  2. Producten die na aankoop op Amazon via een link in een mail op de site van YourSurprise te personaliseren zijn.

 Giulia, één van de Duitse online marketeers, na afloop van onze tweede sessie bij YourSurprise!

Giulia, één van de Duitse online marketeers, na afloop van onze tweede sessie bij YourSurprise!

In november 2018 hebben we een wat uitgebreidere sessie gehouden met twee Duitse online marketeers (Giulia & Nicole), advertising specialist (Martijn), de ecommerce manager en eigenaar Gerbrand om samen door hun Amazon account te lopen en te bepalen of ze op de juiste weg zitten.

In deze sessie hebben we de volgende onderwerpen behandeld:

  • Huidige account inrichting

  • Huidig product aanbod, en hoe dat te verbeteren viel

  • Effectief nieuwe producten toevoegen in Amazon op basis van een zoekwoordonderzoek en welke content belangrijk is om binnen Amazon te ranken

  • Punten en tips voor optimale klantenservice score binnen Amazon

  • Mogelijke strategieën om zowel product én shop populariteit op korte termijn te boosten om daar op de langere termijn van te profiteren

  • Punten waar YourSurprise tegenaan liep met de Custom optie

  • Advertising binnen Amazon

We kijken nu terug op een zeer nuttige sessie waar YourSurprise door middel van hands-on-tips en concrete acties aan de slag kunnen om in 2019 jaar de gekscherende doelstelling van € 1.000.000 omzet via Amazon binnen te halen.

Heb jij ook interesse in verkopen via Amazon, Bol Plaza of andere marketplaces, maar weet je niet hoe en waar je effectief kan starten?

Neem gerust contact met ons op.