Weststrate

 

Klant
Weststrate

Categorie
Website & online marketing

Website
weststrate.nl

 

De opdracht

Weststrate levert al meer dan 80 jaar kantoorartikelen aan zorginstellingen en scholen en verzorgd de projectinrichting voor kantoren, spreekkamers, kantines, klaslokalen en audiovisuele ruimtes. Daarnaast bieden ze verpakkingsoplossingen voor de industrie, detailhandel en horeca. Voor de webshop hebben we een bestelsysteem ontwikkeld, zodat bestaande en nieuwe klanten gemakkelijk kunnen bestellen. De complexiteit hiervan was dat ze grote klanten hebben, waar allerlei gebruikers verschillende producten mogen bestellen.

Strategie

Bij dit project zijn we met een leeg blad begonnen. We hebben goed gekeken naar hoe de webshop op dat moment was opgezet. En gekeken naar de goede en slechte dingen. We hebben uiteraard de goede dingen hergebruikt in ons design en de verbeterpunten meegenomen.

Resultaat

Uiteindelijk heeft het geresulteerd in een flexibele webshop die functioneel is en prettig werkt voor hun klanten. De webshop is klaar voor de groei in de toekomst.

Google Shopping campagne

Opdracht

Na realisatie van de website kwam Weststrate bij Urban Heroes met de wens om een strategie op te zetten en uit te voeren om meer online verkopen te realiseren via (?) nieuwe klanten. Weststrate had de wens om de eerste maand te testen met 50 topproducten die ze op het gebied van content hadden verrijkt.

Strategie

Onderdeel van de strategie was het uitrollen van een Google Shopping campagne gedurende een testperiode van 3 maanden. De belangrijkste KPI in de testperiode was een afgesproken kosten/waarde verhouding. De tweede maand is vanuit Urban Heroes geadviseerd om verder te gaan met het volledige online assortiment van circa 15.000 producten. In deze maand werd direct een toename van 31% gemerkt in het aantal orders.

Resultaat

Na de volledige testperiode zijn er slimme selecties en advertentietactieken opgezet om de Google Shopping campagne door te laten lopen. De campagne draait momenteel door en de SEA specialisten plannen wekelijks optimalisatiemomenten in om biedingen aan te passen.