OCI koppeling

Een OCI (Open Catalog Interface) koppeling wordt gebruikt om het inkoopproces van een B2B webshop volledig te automatiseren. Door een OCI koppeling is het mogelijk voor de klant om te bestellen vanuit haar eigen ERP (inkoopsysteem), maar de bestelling af te nemen bij de webshop van de leverancier. De klant krijgt vanuit haar eigen inkoopsysteem toegang tot de webshop van de leverancier. Vervolgens plaatst zij een bestelling. Na goedkeuring van haar eigen inkoopsysteem wordt de order verstuurd naar de leverancier door middel van een zogeheten OCI Punchout. Als laatste wordt de order ontvangen en verwerkt door de leverancier.

 
OCI koppeling.png
 

OCI webshop

Een webshop met een OCI koppeling neemt veel van uw zorgen weg en het bespaart u en uw klant tijd en geld. Daarnaast is er maar een eenmalige invoer van gegevens nodig door de afnemer, zijn er altijd up-to-date prijs-, voorraad- en assortimentgegevens en ontstaat er meer klantenbinding. Voor zowel de klant als de leverancier brengt een webshop met een OCI koppeling dus alleen maar voordelen met zich mee. Als u een webshop bij ons afneemt, zit de OCI koppeling er standaard bij. Hierdoor kost het niet veel tijd en geld om dit te koppelen met het inkoopsysteem van uw klant.

Gerealiseerde webshops met een OCI koppeling

Voor diverse (grote) bedrijven en instanties hebben wij een webshop gerealiseerd met een OCI koppeling. Voorbeelden hiervan zijn Tblox bij Weststrate en ProActive bij Schoondergang van Zwanenburg. Klik op de afbeeldingen voor meer informatie over deze projecten.

 
 

Kosten webshop met OCI koppeling

Bent u geïnteresseerd in een B2B webshop met een OCI koppeling om de efficiëntie van u en uw klant naar een hoger niveau te tillen? Of wilt u nog meer te weten komen over de mogelijkheden? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.