Your Surprise

HET VERKOPEN VAN GEPERSONALISEERDE PRODUCTEN VIA DERDE PARTIJEN ALS AMAZON

ONLINE MARKETING

De uitdaging

In 2016 is YourSurprise voorzichtig begonnen met een aantal producten op de Duitse Amazon te zetten. Er was duidelijk potentie, maar het verkopen van producten op Amazon die personaliseerbaar zijn is net wat lastiger.

De aanpak

Enno, onze marketplace specialist, is bij YourSuprise aangeschoven om samen met de eCommerce specialisten, Development manager en de eigenaar van Yoursurprise een sessie te houden. In deze sessie werd besproken welke mogelijkheden er zijn met Amazon Custom. Dit is een tool van Amazon die ervoor zorgt dat gepersonaliseerde artikelen makkelijker verkocht kunnen worden via het platform van Amazon.

Later is er een nieuwe bijeenkomst geweest, samen met twee Duitse online marketeers. Deze sessie was er om te kijken of YourSuprise op de goeie weg zat en of er verbeteringen waren.

De oplossing

In de eerste sessie is er gekozen om langzaam te beginnen en te starten met producten in Amazon Custom. Op deze manier kan er gepersonaliseerd worden door bezoekers van Amazon. Stap 2 was dat de mensen die een dergelijk product wilde ontvangen, via de mail een link zouden ontvangen. Als de ontvanger de link opende, dan kwamen ze terecht op de site van YourSuprise. En werd meteen de mogelijkheid om het gekozen product te personaliseren getoond.

Na de tweede sessie was het productaanbod aangepast, evenals de account inrichting. Verder is er een strategie gevormd om zowel de producten als de shop in populariteit te boosten.

Neem vrijblijvend contact op