EEN WEBSITE DIE KAN MEEGROEIEN MET DE AMBITIES VAN DE STICHTING.

WEBSITE

De opdracht

Stichting Witgoed is opgericht in 1999 en zorgt samen met andere stichtingen voor het inzamel- en recycle systeem voor elektrische apparaten in Nederland. Ze nemen de zorg uit handen zodat hun deelnemers kunnen voldoen aan hun wettelijke verplichtingen met betrekking tot inzamelen, sorteren en recyclen van de afgedankte huishoudapparaten.

De stichting wilde online beter zichtbaar en vindbaar zijn voor hun deelnemers en hen daarmee ook meer aan zich laten binden. Maar het goed verbinden van deze deelnemers verreist allereerst een duidelijke communicatie- en contentstrategie. Zo ontstonden er twee vragen vanuit Stichting Witgoed, namelijk een strategie en een website.

De aanpak

Wij zijn dan ook allereerst gestart met een strategische sessie om de identiteit van de Stichting naar voren te halen. Deze is voorbereid en geleid door Urban Heroes. Vervolgens hebben we de nieuwe huisstijl gepresenteerd en deze werd positief ontvangen door de Stichting. Na akkoord zijn we ons gaan focussen op de website en het schrijven van de content.

Door onze aanwezigheid bij de strategische sessie en bijeenkomsten ontstond er een goed beeld van Stichting Witgoed en hun ambities, tone of voice en de doelgroep. Dit hielp erg mee in het realiseren van de teksten.

Het resultaat

Een brandbook, nieuw logo en een mooie gebruiksvriendelijke website die kan meegroeien met de ambities van de stichting. Het bestuur van Stichting Witgoed is erg tevreden met het resultaat van de website en de samenwerking. En daar sluiten wij ons helemaal bij aan. Het was een leuke en prettige samenwerking wat heeft geleid tot een mooi eindproduct!

Neem vrijblijvend contact op