Eures Scheldemond & den Doelder

HET ONTWIKKELEN VAN EEN WEBAPP VOOR WERKGEVERS EN WERKZOEKENDEN.

De opdracht

Eures Scheldemond en Den Doelder kwamen met de vraag om een app te ontwikkelen waarmee ze werkzoekenden en werkgevers met elkaar konden verbinden. Met als doel werkzoekenden die in Nederland of België geen baan konden vinden, weer aan het werk te krijgen.

Toen wij de opdracht van Den Doelder en Eures Scheldemond te horen kregen speelden wij daar gelijk op in met de vraag: ‘waarom een app en geen webapp?’. Deze heeft geen updates nodig, kost geen geheugen op telefoons en is bovendien een stuk gebruiksvriendelijker om up-to-date te houden voor Eures Scheldemond en Den Doelder. Zo startte de opdracht om een webapp te ontwikkelen.

"Met veel praten, vragen en ontdekken hebben we een keuze kunnen maken."

L. Boot van Eures Scheldemond.

De aanpak

We begonnen met een cardsorting sessie en daar kwam onder andere uit dat er drie rollen zijn, namelijk: de werkgever, de werkzoekenden en de oriënterende persoon. Vervolgens hebben we in kaart gebracht wat er belangrijk was en wat de werkzoekenden en wat de werkgever wilt zien en lezen. De volgende stap was het interactieontwerp, gevolgd door het visueel ontwerp. Na akkoord zijn onze developers gestart met het bouwen van de webapp.

Het resultaat

De GrensMatch webapp. Een webapplicatie waarmee werkzoekenden eenvoudig hun werkervaringen kunnen delen met werkgevers. En waar werkgevers de juiste kandidaat bij de baan kunnen zoeken. Eenvoudig via hun telefoon, tablet of desktop.

Werkzoekenden maken een profiel aan waarin ze hun online cv tonen. Werkgevers kunnen filteren op branche en zoekprofielen aanmaken, waardoor zij gerichter kunnen zoeken. Zo kun je een profiel als favoriet markeren of een profiel verbergen uit het overzicht wanneer een persoon toch niet past bij het bedrijf. Wel zo handig en efficiënt.

De webapp is gratis, voor iedereen toegankelijk en te gebruiken via: https://grensmatch.nl. De webapp is sinds februari 2020 ook te downloaden in de App Store en Google PlayStore.

We zijn tot op de dag van vandaag bezig met doorontwikkeling van de app. We breiden o.a. de app uit met nieuwe functies zodat deze nog gebruiksvriendelijker wordt. Naast de ontwikkeling van de app, verzorgen wij ook de online marketing voor GrensMatch in de vorm van Google Advertising en volledige ontzorging op het gebied van social media en email marketing. Ook hebben wij het logo, de flyers, banners en de visitekaartjes mogen ontwerpen.

Vragen die ik had werden snel opgepakt en daarnaast denken ze goed mee over andere zaken. Zoals het ontwerpen van promotiemateriaal en het bedenken van een ludieke lanceringsactie. 

- L. Boot van Eures Scheldemond

Neem vrijblijvend contact op