Dek Opleidingen

LEADS WERVEN VOOR MEER DAN 120 OPLEIDINGEN ONDER 1 DAK

ONLINE MARKETING

De uitdaging

Met vier vestigingen, 50 medewerkers en meer dan 120 opleidingen onder één dak is Dek Opleidingen de vertrouwde rijopleider van Zuidwest-Nederland. Naast het aanbieden van opleidingen voor rijbewijzen, verzorgt Dek Opleidingen ook beroeps- en logistieke opleidingen. Zoals de opleiding veiligheidsadviseur wegvervoer of trainingen voor de heftruck of autolaadkraan. Aan Urban Heroes de uitdaging om jaarlijks voldoende waardevolle leads binnen te halen voor alle opleidingen binnen Dek.  

Naast het binnenhalen van voldoende leads is het doel om het totale aantal leads jaarlijks met 15% te laten stijgen, de kosten/waarde-verhouding per jaar te laten dalen en het percentage organische leads te laten stijgen!

De aanpak

Met verschillende inschrijvingsmogelijkheden voor de opleidingen zorgen we ervoor dat er voor iedereen een passende manier is om in te schrijven. Er wordt gebruikt gemaakt van webformulieren, mail, telefoon, WhatsApp, chat en de social media kanalen. 

De website wordt kritisch nagelopen en geoptimaliseerd om daarmee de conversie op de verschillende pagina’s te verhogen, ofwel we passen Conversion Rate Optimization (CRO) toe. Met de inzet van verschillende betaalde campagnes in Google Ads, Microsoft Advertising, Facebook en Instagram zorgen we ervoor dat de leadgeneratie en marketingdoelstellingen strategisch worden ondersteunt. Om het percentage organische leads te laten stijgen wordt er tegelijkertijd ook ingezet op zoekmachineoptimalisatie (SEO). Op deze manier zorgen we voor de verschuiving van leads via betaald verkeer naar leads via organisch verkeer. Om het geheel nog een boost te geven wordt er actief gebruik gemaakt van e-mailmarketing.

Al vanaf de start zitten we minimaal 1 tot 2 keer per maand samen met Dek Opleidingen om de voortgang te bespreken en nieuwe actiepunten in kaart te brengen. De campagnes worden dagelijks gemonitord zodat we precies zien wanneer en wat er geoptimaliseerd moet worden. Op basis van de gestelde doestellingen en resultaten stellen we ons strategie continu bij zodat we altijd on track blijven! 

Lesauto's Dek Opleidingen

Het resultaat

Het aantal benodigde leads voor Dek Opleidingen worden jaarlijks behaald en ook de andere doelen brengen jaar na jaar goede resultaten.

Het doel om het aantal leads met 15% te laten stijgen was in 2018-2019 behaald met +15,26% en in 2019-2020 is het gestegen met +38,65%. De kosten/waarde-verhouding laat jaarlijks een mooie daling zien. In 2018-2019 was deze: -24,49% en in 2019-2020: -20,04%. Ook het percentage organische leads laat een stijgende lijn zien in 2018-2019 met +8,44%.

Neem vrijblijvend contact op