De Maneblussertjes

De uitdaging

Bij kinderopvang de Maneblussertjes streven ze naar kwalitatief goede kinderopvang met als kernwaarden natuurbeleving, huiselijkheid, ontdekken en identiteit. Voor deze kinderopvang wilden zij meer aanmeldingen binnen krijgen. Dat was dan ook de uitdaging voor Urban Heroes waarmee kinderopvang de Maneblussertjes aanklopte.

De aanpak

Om het doel te bereiken zijn er verschillende online marketing tools ingezet om de doelgroep in contact te brengen met kinderopvang de Maneblussertjes. Denk hierbij aan Conversion Rate Optimization (CRO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Optimization (SEO).

Met CRO werd de website geoptimaliseerd, waardoor het voor de gebruikers gemakkelijker wordt om de website te gebruiken en informatie te vinden waar zij naar op zoek zijn. Door middel van SEO en SEA worden (betaalde) zoekresultaten op Google getoond bij bepaalde zoekwoorden die de doelgroep invoert. Door het tonen van deze (betaalde) zoekresultaten wordt de kans groter dat de doelgroep op de website van kinderopvang de Maneblussertjes belandt, hierop rondkijkt, een rondleiding aanvraagt of contact opneemt. 

Door elk kwartaal samen te zitten om te kijken hoe het er voor staat, houden we elkaar scherp en werken we samen naar het doel toe.

Het resultaat

Door SEO en SEA zijn de aanmeldingen bij kinderopvang de Maneblussertjes sterk gegroeid. Door de vele aanmeldingen zijn er meerdere locaties geopend en blijft de kinderopvang zich ontwikkelen. Zo hebben zij ook een nieuwe website laten ontwerpen en realiseren door Urban Heroes. De nieuwe website bevat functionaliteiten die goed aansluiten op de online marketing tools. De kernwaarde ontwikkelen komt dus niet alleen terug op de kinderopvang, maar ook in onze samenwerking. 

Benieuwd wat Urban Heroes voor jou kan betekenen?

Neem vrijblijvend contact op!