De Animatie Compagnie

ANIMATIEMEDEWERKERS WERVEN VOOR CAMPINGS IN 7 LANDEN

ONLINE MARKETING

De uitdaging

Met een groot aanbod aan animatiewerk in binnen- en buitenland, is de Animatie Compagnie ieder jaar weer op zoek naar nieuwe animatiemedewerkers voor op de vakantieparken. Aan Urban Heroes de uitdaging om voor de Animatie Compagnie jaarlijks voldoende sollicitanten binnen te halen tussen de maanden december en juni.

Het doel is om elk jaar de kosten/waarde-verhouding per lead te laten dalen, minder tot geen gebruik te maken van relatief dure wervingssites en om eerder dan juni vol te zitten met sollicitanten.

De aanpak

Om de doelgroep op de juiste manier te bereiken en de drempel zo laag mogelijk te maken voor de potentiële sollicitant krijgen ze de keuze uit verschillende contactmogelijkheden. Zo kan er gebruik worden gemaakt van het contactformulier, mail, telefoon, de chat of een berichtje via de social kanalen.

Met de inzet van Conversion Rate Optimization (CRO) wordt het maximale uit de website gehaald. Landingspagina’s en formulieren worden kritisch bekeken en geoptimaliseerd met als doel meer sollicitanten die zich inschrijven. De doelgroep wordt benaderd met betaalde campagnes (SEA) in Google Ads, Microsoft Advertising, Facebook en Instagram.

Door minimaal 1 tot 2 keer per maand samen te zitten, werken we samen met de Animatie Compagnie toe naar de jaarlijkse doelen en houden we elkaar scherp!
 

Animatiemedewerkers De Animatie Compagnie

Het resultaat

Jaarlijks worden er voldoende sollicitanten geworven voor de Animatie Compagnie. Het doel om vóór juni vol te zitten met sollicitanten is in het jaar 2020 in april bereikt en in 2021 al in maart! 

Ook de kosten/waarde-verhouding per lead daalt jaarlijks in Google Ads. In 2019-2020 > 2020-2021 was dit -48,07%. Tot slot is er in 2021 geen gebruik meer gemaakt van dure wervingssites! 

Ondanks deze mooie resultaten blijven we kritisch en gaan we elk jaar weer voor nog betere resultaten!  
 

Neem vrijblijvend contact op