Damen Schelde Parts

MOTORONDERDELEN BESTELLEN IN EEN CUSTOM B2B WEBSHOP.

WEBSITE

De uitdaging

Wereldwijd levert Damen Schelde Marine Services (DSMS) onderdelen voor scheepsmotoren. Dit doen zij voor de schepen van Damen productie, maar ook voor schepen die niet door Damen zijn gebouwd.

In het backoffice systeem van Damen Schelde Marine Services zit een breakdown waarmee je per rederij een boot kan selecteren en daarbij een motor. Deze twee punten combineer je vervolgens met draaiuren van de motor en er verschijnt een overzicht van welke onderdelen mogelijk onderhoud nodig hebben. De potentiële klant stuurt tot op heden een excel lijst naar DSMS waarin de onderdelen staan die ze zouden willen hebben. DSMS gaat in Prodin handmatig opzoek en stellen een offerte op. Dit proces kost onnodig veel tijd en aan ons de opdracht om deze werkwijze te versimpelen.

De oplossing

Vereenvoudigen van het proces. Van bestellen tot aan het versturen van de offerte. Klanten van DSMS moeten op een eenvoudige manier geadviseerd kunnen worden en bestellen. Dit gaan wij doen in drie stappen: 

  • Stap 1: Het bouwen van een basis content website.
    Het offertetraject zal hierbij geautomatiseerd worden. DSMS kan daardoor meer de focus leggen op verkoop en klantcontact.
  • Stap 2: Het bouwen van een B2B webshop.
    Momenteel zijn we volop bezig in stap 2. Het bouwen van de webshop en de geautomatiseerde offertes. Vervolgens zullen we naar de laatste stap gaan.
  • Stap 3: Een (responsive web)app.
    Via deze app kunnen klanten direct bestellen en gepersonaliseerde aanbiedingen krijgen. Bijvoorbeeld: Klant heeft schip X en over een maand heeft de motor 10.000 draaiuren. De app zal dan een melding geven met: “je hebt deze rivisiekit nodig, bestel deze gelijk. Heb je nog meer nodig?". 

Neem vrijblijvend contact op