Branches - Toerisme en recreatie

Zeeland, de provincie waarin Urban Heroes HQ zich bevindt, is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met toerisme en recreatie. Het is daarom ook niet gek dat wij diverse klanten in deze branche bedienen. Hierdoor hebben we veel ervaring op kunnen doen en weten we wat er, vooral aan de online zijde, van deze markt speelt.

 
website voor hotels bouwer zeeland nederland.jpeg

Website bouw

De travel branche is een zeer dynamische branche, zeker gezien de ontwikkelingen online.

Meer directe boekingen, minder boekingen via derden

Dát is wat alle hotels graag willen.

back-orange.png

Toerisme en recreatie

Worden jouw directe boekingen ook overgenomen door de grote online travel agencies? Het is tijd om de kosten te verlagen en deze reserveringen terug te pakken! We helpen je graag!

Dineren in Strandhotel Westduin.JPG

Online Marketing

De kracht van Urban Heroes is dat we op frequente basis bij onze klanten zitten om te sparren over de resultaten, de jaarkalender, campagne mogelijkheden, of alle communicatiekanalen nog up-to-date zijn, en monitoren of de strategie nog wordt nageleefd. Door deze regelmatige bezoeken weten we wat er in het bedrijf van onze klanten speelt en kunnen we optimaal met ze meedenken. Wanneer we vaak aanwezig zijn worden we bijna een soort collega's, en die betrokkenheid zorgt voor de beste resultaten.

A-B testing

Welke tekst plaats je op je call-to-action knop waarmee bezoekers een kamer kunnen boeken? Of waar moet de persoon op de foto naartoe kijken op je kamer detailpagina?
Doorlopend testen wij verschillende elementen op sites van onze klanten. Wist je dat sommige simpele tests resulteren in wel 13% meer boekingen?

SEO monitoring en optimalisatie

Met diverse tools monitoren we de posities van onze klanten in verschillende zoekmachines. Zo monitoren wij het behoud van positie, nemen we wijzigingen waar en werken we gericht toe naar een beter resultaat zoals hogere posities en een betere click through rate.

Samen met onze klanten zoeken we naar mogelijkheden om onbenutte kansen te zoeken en daar op in te spelen. Een simpel voorbeeld hiervan is een aantal landingspagina's die we hebben opgesteld met als onderwerp 'vergaderlocatie' gerelateerde zoekopdrachten.

Nieuwsbrieven

Voor sommige klanten maken we ook wekelijks de nieuwsbrief.


 

Case - 'Meer directe boekingen, minder via OTA's'

Case datum - 4 september 2017

 
Logo Westduin.png
 

De initiële opdracht van Golden Tulip Strandhotel Westduin was het terughalen van de boekingen die via OTA's (Online Travel Agencies) zoals Booking.com werden gedaan. Omdat deze opdracht gepaard ging met het bouwen van hun nieuwe website konden we alles vanaf de start al scherpstellen.

In eerste instantie hebben we naast de reguliere startelementen goed gekeken naar de toegevoegde waarde van de OTA's. Maar vooral hoe Westduin andere of meer toegevoegde waarde konden leveren.
In ons onderzoek kwam een interessant gegeven naar voren: 75% van de mensen die via OTA's boeken, bekijken vóór het boeken nog even de website van het hotel zelf. Dit brengt kansen! Aan ons de taak om op dat moment de toegevoegde waarde te laten zien en ze zo te laten converteren op de eigen site.

Resultaat

Hoewel dit natuurlijk een ongoing proces is hebben we begin september de situatie gemeten met de resultaten van de oude site, en de nieuwe site die door ons is gebouwd (livegang november 2016)

Om nominale boekingscijfers en omzet te anonimiseren hebben we besloten onderstaande gegevens weer te geven, als resultaat van onze acties. We kunnen wel aangeven dat het gemiddeld boekingsbedrag gelijk is gebleven.

 
 

Aandeel directe site boekingen t.o.v. OTA's