Het belang van een website

UH-Eye-0951.jpg

Tegenwoordig bestaat een bedrijf niet meer echt als het niet online te vinden is. Ook een website die er onverzorgd en onvolledig uitziet wekt geen vertrouwen op. Heb je dus een verouderde, rommelige website met veel fouten of nog helemaal geen website? Lees dan snel verder.

Een goede website is te vinden met behulp van zoekmachines en beschikbaar voor tablets en smartphones. Tegenwoordig internetten steeds meer mensen mobiel, maar helaas heeft nog maar 1 op de 3 ondernemers een mobiele website! Op deze manier missen zij dus klanten die online shoppen en zoeken met hun smartphone.

Keep it simple

Probeer met de website niet in 1 keer alles te vertellen. Dit zorgt over het algemeen voor een volle en rommelige website. Houd het bij steekwoorden en leg eventueel een aantal hoofd-activiteiten van je bedrijf iets uitgebreider uit. In een eerdere blog hebben we al uitgelegd dat unieke foto’s en/of plaatjes belangrijk zijn op een website. De bezoeker zal deze als eerste bekijken en aan de hand daarvan vaak beslissen of de inhoud interessant genoeg is om te lezen of niet. Het is dus erg belangrijk om te zorgen dat de foto’s en plaatjes naadloos aansluiten bij jouw bedrijf en de bezoeker triggeren om verder te lezen.

Een uitgebreid visitekaartje

Een website is tegenwoordig een uitgebreid visitekaartje van je bedrijf. Het is een plaats waar (toekomstige) klanten een indruk krijgen van het bedrijf. Hiermee krijg je de kans om pakkende teksten en foto’s te plaatsen en bezoekers te interesseren voor jouw product of dienst. Ook is het te gebruiken als platform om voorgaande klanten hun verhaal te laten doen zodat een eventuele nieuwe klant hier zijn voordeel mee kan doen.

Zorg voor een responsive website

Als je nu een website laat maken, wordt deze meestal responsive gemaakt, wat inhoudt dat de website op alle apparaten te bekijken is, omdat deze zichzelf aanpast aan de grootte van het scherm. 

Een responsive website is niet alleen goed voor de bezoeker, die nu via alle apparaten de website kan bekijken, maar Google beloont je hier ook voor. Op deze zoekmachine wordt je website hoger geplaatst als je website ook mobiel toegankelijk is. Een mobiele site kan er dus voor zorgen dat ook desktop-gebruikers de website eerder vinden doordat Google je beloont voor het maken van een mobiel-toegankelijke site.

 

Wil je er zeker van zijn dat jouw website responsive gemaakt wordt? Vraag het dan altijd even na aan de website-bouwer. Zelf maken wij standaard een responsive website voor onze klanten.