Google Shopping in YouTube

Wat verandert er vanaf juli 2019?

Halverwege juli 2019 zullen er een aantal veranderingen plaatsvinden binnen Google Shopping. Google Shopping zal zich namelijk ook gaan bevinden binnen YouTube. Tot op heden is het al mogelijk om producten aan te bieden bij video’s die je zelf hebt geplaatst. Vanaf volgende maand komen Google Shopping-advertenties in aanmerking om te worden weergegeven onder YouTube-video’s. Dit geldt voor zowel productadvertenties als voor showcaseadvertenties).

 

Wat zijn de voordelen hiervan?

YouTube speelt vandaag de dag een belangrijke rol in de customer journey van (potentiële) klanten. Om meer zichtbaarheid te creëren kan er dus gebruik worden gemaakt van deze mogelijkheid. Google Shopping activeert dit automatisch bij campagnes die zijn ingeschakeld voor zoekpartners. Naast meer zichtbaarheid biedt YouTube visueel aansprekende functionaliteiten, waardoor de (potentiële) klant eerder geneigd is om gebruik te maken van dit kanaal en om vervolgens tot een aankoop over te gaan.

 

En als je dat nou niet wil?

Het is natuurlijk mogelijk dat je niet wil dat jouw Google Shopping-campagnes zichtbaar worden binnen YouTube, om wat voor reden dan ook. Bij de campagnenetwerkselectie kan de optie om jouw Shopping-advertenties weer te geven binnen YouTube en Discover worden uitgeschakeld.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor het laten opzetten en/of beheren van Google Shopping-campagnes?

Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder. Op basis van een vrijblijvend eerste contactmoment kunnen we kijken wat wij voor jou kunnen betekenen.