Automotive Website

De grote passie voor auto's van Erno vond al snel aansluiting bij de automotive branche. We mogen ons met klanten als Auto Poppe, Melse, Auto Koppejan, Hegeman groep, Garage Touw en ASP Goes ook terecht experts noemen in de automotive branche.

divider high.png

Website bouw

Online leads zijn de toekomst

De Automotive branche verandert ingrijpend. Mensen komen niet altijd meer 'gewoon' even binnenvallen. Online wordt niet alleen meer een afspraak gemaakt en openingstijden opgezocht. Mensen gaan online opzoek naar hun nieuwe auto en willen zelf uitzoeken wat er allemaal mogelijk is. Tijdens deze oriëntatiefase komen er bij mensen altijd veel vragen op. Deze antwoorden kun je mensen laten zoeken op externe sites maar je kunt ze ook in deze fase op jouw website houden. Dit contact met de potentiële klant kan voor een lead en uiteindelijk zelfs voor een conversie zorgen. 

Het online genereren van leads is dan ook steeds belangrijker in de automotive, zowel op het gebied van occasions als nieuwe auto's. In het bouwen van automotive sites houden wij dan ook altijd rekening met het efficiënt verzamelen van leads, uiteraard met de dealerwensen voorop.

Meer showroombezoeken

Dát is wat alle dealers graag willen. Duidelijke 'call-to-actions' kunnen hier aan bijdragen, maar ook aan het werven van online leads.

Koppelingen met o.a. plan-it, wheelerdelta, mobilox en RDC

Door de ervaring die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan en blijven doen in de automotive branche kunnen wij ook verschillende systemen met elkaar koppelen. Als voorbeeld hebben wij nu actieve koppelingen lopen met Plan IT, Wheelerdelta, Mobilox en RDC. Deze koppelingen zijn belangrijk want hierdoor blijft het aanbod zoals de occasions en de prijswijzigingen up-to-date, kunnen bezoekers gemakkelijk informatie opvragen, de voorraad bekijken en afspraken inplannen.  

Meer informatie of een offerte aanvragen?

Blijft de content van jouw automotive site ook achter? Of is jouw website toe aan vernieuwing? Kortom: benieuwd wat wij voor jouw automotive bedrijf kunnen betekenen? Vanuit onze passie voor de branche helpen wij je graag op weg! Neem gerust eens vrijblijvend contact op.


Een aantal van onze automotive klanten


Online Marketing voor Automotive

Een mooie website is stap één maar een goede online zichtbaarheid, vindbaarheid en een optimale conversie is stap twee. Ons online marketing team kan daar bij helpen!
 

Content, campagnes en acties

Na livegang van de website is het van belang om de content up-to-date en op orde te houden. Relevante content zorgt ervoor dat de bezoeker langer op je website blijft en je vergroot daarbij ook de kans dat de bezoeker geïnteresseerd blijft. Daarnaast is het plaatsen van nieuwe content ook positief voor de resultaten in de zoekmachines. Voor veel dealers heeft dit weinig focus en daardoor is de content niet altijd meer up-to-date of wordt er content van derden gebruikt: duplicate content. 

De content bijhouden houden is dus van belang. Zo verzorgen wij voor een aantal autobedrijven ook de content. Hierbij kun je denken aan het maken en schrijven van: 

  • Campagnes
  • Acties
  • Nieuwsberichten
  • Nieuwe modellen
  • Kleine zaken zoals personeelswisselingen, nieuwe vestigingen, openingstijden, vernieuwen van foto's etc.

De input voor deze content halen wij uit verschillende bronnen zoals: de autodealer zelf, de importeur, de officiële merksites en
andere kanalen. De teksten schrijven of herschrijven wij zelf en
plaatsen wij dan op de website. 

 

A/b testing

Welke tekst plaats je op de call-to-action buttons waar bezoekers
een proefrit of offerte kunnen opvragen? Gebruiken we een banner
met één afbeelding of meerdere afbeeldingen? Om de site te blijven verbeteren doen wij A/B testen op de site om te kijken wat beter werkt en dus meer publiek aantrekt. Wist je dat sommige A/B tests resulteren in wel 15% meer leads?

"Soms tot wel 15% meer leads met A/B testen"


SEO monitoring

Hoe ontwikkelt de website zich en hoe wordt deze gevonden? Een belangrijke vraag die wij door middel van diverse tools in kaart brengen. Wij houden onder andere de posities in Google en andere zoekmachines in de gaten, maar ook het analyseren van het gebruik van de website op basis van de vindbaarheid valt hieronder. Op deze manier werken we gericht toe naar een steeds beter resultaat. 

Social media

Te weinig tijd of kennis voor het bijhouden van de social media kanalen? Wij verzorgen dagelijks de social media van onze klanten. Het bedenken van leuke content, opzetten van advertenties en frequent plaatsen van deze berichten vallen o.a. onder de werkzaamheden. Het is dan ook van belang dat de berichten interessant zijn, bij het bedrijf passen, opvallen en daarbij ook aanzet geven tot handelen, zoals bijv. kopen of het maken van een afspraak. Ook achter social media zit dus nog voor een groot gedeelte marketing. 

automotive websitebouw urban heroes.jpeg

Campagnes

Naast het plaatsen en bijhouden van content, het uitvoeren van A/B testen, SEO Monitoring en social media zitten wij graag wekelijks bij onze klanten om samen te sparren over campagne mogelijkheden. Het opzetten van een leuk event of om te kijken hoe we door middel van een unieke actie meer showroom bezoeken kunnen realiseren. Deze klant bezoeken zijn voor ons erg belangrijk, zo weten wij wat er speelt binnen het bedrijf en kunnen we optimaal meedenken als 'collaga's'. 

Meer informatie of een offerte aanvragen?

divider high.png